Hehe :D

Nu sitter man och kikar i en göteborgsk ordlista, massa skojiga ord och uttryck dom säger där nere :P. Endel känner man igen, och använder själv till och med. Som till exempel "Banga"...det använder jag inte så mycket nu kanske. Men när ja bodde i sthlm så använde jag det :). Sen känner man igen fuskigt, som betyder orättvist, och kuta, som betyder springa fort :). Sen är det lite roligt att läsa snuskslangen dom har, hehe. Men det tar vi inte upp här :P

Hittade en annan rolig bild igår på Lunarstorm :P

 

Denna fina bild ritade min lillebror till mig way back in the day ;). Tog med mig den till Gotland på ungdomsläger med kyrkan och gjorde en Henna tatuering av den. Fast den i henna blev inte lika fin som denna. Så den får ni inte se *lipa*.

Funderar kraftigt på att tatuera in den på riktigt. Vad tycker ni?

Kramkalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0